بيانات حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكرانى(دامت بركاته) در جمع دانش پژوهان مركز تخصّصى مهدويّت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 24 شهريور 1392
بازدید : 466
نویسنده : یه بنده خدا

 

 بيانات حضرت آيت الله العظمى فاضل لنكرانى(دامت بركاته) در جمع دانش پژوهان مركز تخصّصى مهدويّت


از اين كه زحمت كشيده و به اين‏جا تشريف آورده‏ايد، واقعاً سپاس‏گزاري مي‏كنم. خداوند متعال را سپاس مي‏گويم كه فكر اين راه را - كه نعمت بزرگي است - به شما عنايت كرده و شما را به سوي آن متوجه ساخته است.
 
    [اقدامات لازم:]
    [1. معرفي امام (عج) و دفع شبهات:]
 مسأله وجود مقدس امام زمان (عج) - كه همه ما و شما افتخار سربازي آن حضرت را داريم - از مهم‏ترين مسائل به شمار مي‏آيد. اگر چه كارهاي مهمي در اين زمينه، صورت گرفته است؛ ولي كارهاي مهم‏تري نيز وجود دارد كه بايد انجام شود؛ مانند: اصل مسأله ((ولايت)) و مسائل متفرع بر آن، پاسخ‏گويي به شبهات، نوشتن كتاب در شرح حال امام زمان (عج) و...  . در هر حال اين مسأله، ابعاد مختلفي دارد و هر بعدي هم، داراي شبهات فراوان و دقيقي است.
 شناساندن حقيقت امام زمان (ع) به مردم نيز از جمله كارهاي بسيار مهم و ضروري است.

 [2. خرافه‏زدايي:]
 يكي از كارهاي مهم زدودن خرافات؛ خصوصاً خرافاتي است كه در بين عوام مشهور است؛ مثلاً اگر پنج شب ((چهارشنبه)) به مسجد جمكران بيايند، اگر در شب ششم، به سيّدي برخورد كنند، مي‏گويند: قطعاً اين امام زمان است!؟
 گرفتاري ما در جامعه، از ناحيه دو گروه است: عده‏اي رسماً خودشان و ديگران را به طرف بي‏ديني سوق داده، همه‏چيز را انكار مي‏كنند و يا زير سؤال مي‏برند. در مقابل گروه ديگر، گرفتار يك سري از امور خرافي شده‏اند؛ مثلاً در تهران، كسي پيدا شد و ادعا كرد كه با امام زمان (عج) ملاقات دارد.
جمعيّت زيادي هم به او گرايش پيدا كردند. هم‏چنين ادعا كرده بود كه شش ماه است، امام زمان (عج) از قم و مسجد جمكران قهر كرده و به آنان سر نمي‏زند! يكي از بزرگان هم به ايشان گفته بود كه آيا براي ادعايت شاهد و دليلي هم داري يا اين‏كه معتقدي بدون دليل ادعايت را بپذيريم؟ البته او هيچ شاهد و دليلي براي ارائه نداشت.
 قضيّه‏اي را نوه حضرت امام‏قدس سره براي من نقل كرد كه شخصي در زمان امام راحل‏قدس سره ادعا مي‏كرد كه با امام زمان (عج) ارتباط دارد و اگر مشكلي هست، مطرح شود تا او خدمت امام زمان برده و حل كند. امام راحل‏قدس سره - براي اثبات كذب او - فرمودند: من چند مسأله دارم، جواب آنان را براي من بياور؛ آن‏گاه مشكلاتم را مطرح مي‏كنم. مسأله اول اين كه كيفيّت ارتباط حادث با قديم را توضيح دهيد؛ مطلب دوم آن كه من چيزي را كه مورد علاقه‏ام بوده، مدتي است گم كرده‏ام  از آن حضرت بپرسيد، گم شده من كجا است؟ آن شخص مدعي تا اين مطلب را شنيد، رفت و بعد هم نامه تندي براي امام‏قدس سره نوشت.
 به هر حال بعضي از خرافات، به شدّت در حال رواج يافتن است و اينها به اسلام لطمه مي‏زند.

 [3. استفاده از شيوه‏هاي متقن و نوين:]
 در رابطه با امام زمان (عج)، سعي كنيد در ابعاد مختلف واقعيّت‏ها را با زبان و قلم روز بگوييد و بنويسيد. نظرات شخصي خود را اعمال نكنيد. بهترين كتاب‏ها و مطالب را - مربوط به هر كس و هر زماني كه باشد - جمع آوري و بيان كنيد. مسأله امام زمان (عج)، مسأله مهمي است و در هر بعد از ابعاد آن، بايد قوي‏ترين، استدلالي‏ترين و زيباترين مطالب را انتخاب و ارائه نماييد.
 سعي كنيد يك كتاب يا مجموعه بسيار متقني، در اين‏باره به قلم تحرير درآوريد كه پاسخ‏گوي نيازهاي همگان باشد.
 خود من نظير اين كار را شروع كرده و در صدد تأليف كتابي هستم كه دربردارنده خلاصه‏اي از مجموع عقايد شيعه، به صورت كاملاً متقن و جوان‏پسند باشد. چرا كه واقعاً جاي چنين كتابي، خالي است و ممكن است، افرادي پيدا شوند و در صدد تحقيق درباره عقايد شيعه باشند. اين كتاب با چنين ويژگي‏هايي، مي‏تواند پاسخ‏گوي نيازهاي آن افراد باشد.

 [تذكّري درباره ملاقات‏ها:]
 يكي از مسائلي كه امروزه در جامعه به صورت غيرصحيح جلوه كرده، مسأله ملاقات و ديدار با امام زمان(ع) است. در اين رابطه بايد به نكاتي چند توجه داشت:
 ما معتقديم كه تمام نعمت‏هايي كه به انسان داده مي‏شود به وسيله آن وجود مقدس (سبب المتصل بين الارض و السماء) است. از طرفي زيارت و ملاقات با معصوم(ع) بسيار خوب و مستحبّ است. البته در صورتي كه ممكن باشد. آنچه در ادعيه و زيارتنامه درباره زيارت آن حضرت آمد، بيانگر حالت شوق و اشتياق به آن وجود مقدس است.
 نبايد اين مطلب را در جامعه گسترش دهيم كه بايد بيابان‏ها و كوه و دشت را طي كنيم تا آن حضرت را ببينيم. خود آن حضرت نيز فرموده‏اند: ((هر كسي ادعاي مشاهده نموده، بايستي او را تكذيب كنيد)). اصلاً ما نيازي به اين حرف‏ها نداريم؛ آنچه وظيفه ما و همه شيعيان و دوست‏داران آن حضرت است، اشاعه فرهنگ صحيح ((مهدويت))، ((مهدي زيستي)) و ((ترويج افكار ائمه(ع))) است.

 [افتخاري بزرگ:]
 اجمالاً كار شما، بسيار كار پر اهميتي است. و ما به هر مقامي هم كه برسيم، بزرگ‏ترين افتخار ما اين است كه سرباز امام زمان (عج) هستيم و نمي‏توانيم افتخاري بالاتر از اين براي خود تصور كنيم. لذا هر چه مي‏توانيد در اين باره زحمت بكشيد، مطالعه كنيد، بنويسيد و آن را به جايي برسانيد. اميدوارم كه مورد قبول خداوند متعال و حضرت ولي عصر (عج) قرار گيرد و اجر مضاعف در تومار عمل شما، ثبت و ضبط شود. خداوند متعال به همه شما توفيق دهد و ان شاء الله آثار زحمات شما را هر چه زودتر مشاهده نماييم.

 

 منبع : [مجله انتظار شماره 3 : - سرمقاله]





:: موضوعات مرتبط: *****مهدویت***** , مقالات , ,
:: برچسب‌ها: مهدویت , انتظار ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Say: He, Allah, is One Allah is He on Whom all depend He begets not, nor is He begotten And none is like Him

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 1762
بازدید کل : 556455
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

:: [<-PostId->] - [<-PostDate->] - <-PostTitle->

------------------------------------------------------ اوقات شرعی -------------------------------------------

------------------------------------ تاریخ روز ------------------------------------------------------ //Ashoora.ir|Hadith Beginsحدیث موضوعی ------------------------------------------------ مهدویت امام زمان (عج) -------------------------------------------------------------- سوره قرآن -------------------------------------- وصیت شهدا ------------------------------------------ آیه قرآن -------------------------------------- ---------------------------------------- پخش زنده حرم ---------------------------------------- جنگ دفاع مقدس ---------------------------------------------- ذکر روزهای هفته -------------------------------------
Up Page
”YSTC.ir” ------------------------------- ========================

RSS

Powered By
loxblog.Com